Hibamegállapítás a gépkocsin:

A két tömeg egymásnak ütődésére, rugó törésére, gyengülésére jellemző hangok.

  • kattogó, zörgő hangok leállításkor
  • kattogó, zörgő hangok indításkor
  • kattogó hangok sebességváltáskor
  • kattogó hangok hirtelen nyomatékmódosításkor

Szemrevételezéssel megállapítható hibák, a kiszerelt egységen:

  • zsír szivárgása a csapágyból
  • hő okozta elszíneződés (a súrlódó felület szürke foltossága nem jelent hibát)
  • fordulatszám jeladó és fogas koszorú sérülése
  • illesztő és súrlódó felületek épsége, vetemedése
  • csavarok, szegecsek, hegesztett ellensúlyok épsége
  • holtjátékok

A gépkocsin történő hibás szerkezet holtjátékának vizsgálata így történik:

Holtjátékok ellenőrzése:

  • billegés (a két tömeg nem ütődhet egymásnak)
  • sugár irányú holtjáték a csapágynál (új alkatrész estén 0,04mm)
  • tengely irányú holtjáték (a csapágynál néhány mm)
  • elforgathatóság

 

A teljes ellenőrzésről szóló film itt tekinthető meg

 

A hagyományos kettős tömegű lendkerék elforgathatósága néhány milliméter.

A súrlódásvezérlő tárcsával ellátott kettős tömegű lendkerék elforgathatósága nagyobb, néhány fognyi.

Tilos!

  • a kettős tömegű lendkerék alkatrészmosóban történő mosása
  • nagynyomású mosó, sűrített levegő, tisztító spray használata

 Beszereléskor fontos!

  • a gyártó utasításainak betartása
  • új csavarok használata
  • a fordulatszám jeladó és a gyűrű távolságának ellenőrzése
  • tiszta rongy használata

Egyszerű, hagyományos kialakítású lendkerékhez torziós kuplungtárcsát alkalmazzunk.

Kettős tömegű lendkerék esetén nem szükséges a torziós kuplungtárcsa használata.

A DFP (Damped Flywheel Clutch) kettős tömegű lendkerék, előszerelt kuplungtárcsával és nyomólappal komplett egységet képez.

 

Mészáros Árpád